У Львівській громаді реформують соціальну сферу, аби максимально оптимізувати і підвищити ефективність надання послуг. Для цього Агенція Fama на замовлення та у партнерстві з Центром Джерело, за фінансової підтримки ZMIN Фундації провела масштабне дослідження якості соціальних послуг, які надаються мешканцям Львова. Сьогодні презентували результати дослідження
«Нові виклики, які постали перед громадою з моменту повномасштабного вторгнення, вимагають нових рішень. Тому працюємо над створенням Єдиного центру надання соціальних послуг у громаді. Ця реорганізація стане повним перезавантаженням соціальної роботи в нових реаліях. Щоби все було максимально продумано і якісно, провели масштабне дослідження, яке допоможе зрозуміти, що працює добре, а що треба підсилити. Бо завдання центру – бути лідером у впровадженні якісних послуг» – зазначив Євген Бойко, в.о. директора департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
«Нам важливо інвестувати в такі речі, тому що оцінка потреби – це та база, з якою потрібно працювати організаціям і структурам. Це та база, яка дозволяє приймати якнайкращі рішення для ефективного результату. Такі дослідження потрібно робити постійно, зважаючи на потреби і зміни», – зауважила Христина Бойко, директорка ZMIN Фундації.
«Ми напрацювали для Джерела дослідницьке рішення, яке дозволяє на системній основі вимірювати якість надання соціальних послуг і фіксувати динаміку змін. Це дослідження – це стартова точка розуміння ситуації, якою вона є зараз. Для нас важливо було врахувати всі компоненти. Ми побачили доволі високі показники за оцінкою організації середовища, високі сервісні показники. Труднощі є на етапі збору документів – це найнижчі показники за всіма іншими параметрами: учасники говорили, що по деяких послугах є зайві документи, тривалий час збору цих документів, що і створює негативний вплив на кінцеву оцінку. Але загалом показники дуже високі, тому це гарний початок для внесення змін і покращення сфери соціальних послуг», – розповіла Мар’яна Малачівська, засновниця та CEO Соціологічної агенції Fama.Учасники дослідження – отримувачі послуг або їхні представники, мешканці громади, які отримують послуги менше року або тривалий період, мешканці, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують супроводу і допомоги.
«У Львові відбувається реорганізація соціальної сфери, і це передбачає об’єднання організацій. Тому щоб зрозуміти і прийняти управлінські рішення щодо змін і вдосконалення ще до початку діяльності цієї великої об’єднаної структури, прийняли рішення провести це дослідження. Бо найціннішим відгуком для нас є оцінка отримувачів послуг.
Дослідження показало, що соціальні послуги дуже важливі для мешканців, тому що 90% з опитаних зазначили, що це ті послуги, які дають їм відчуття благополуччя, безпеки, покращення емоційного стану тощо. Також бачимо, що є певні складності в оформленні соціальних послуг – це бюрократизація, зумовлена чинним законодавством. І власне, ми зараз на це звернули увагу і для нової структури напрацьовуємо спрощений порядок надання соціальних послуг.
Загалом результати опитування показують дуже високий рівень задоволеності якістю отриманих послуг. І це ще раз підкреслює важливість розвитку соціальних послуг у громадах для людей чи сімей з метою поліпшення їх життя і соціальної адаптації», – розповіла Зореслава Люльчак, директорка Центру соціальних послуг «Джерело».
Першоджерело Львівська міська рада